Svetová barshow v Amsterdame

6. septembra 2017

Svetová barshow v Amsterdame – The Perfect Serve Barshow 

V Amsterdame sa každoročne koná podujatie THE PERFECT SERVE BARSHOW, ktoré je jednou z niekoľkých bar show konajúcich sa po celom svete a náš bar manager TOMÁŠ HOLEC nemohol na tomto podujatí chýbať. Ako nám prezradil, ide o projekt určený primárne barovej komunite, ktorý je kombináciou vzdelávania sa, zoznámenia sa s novými produktmi a networkingu s ostatnými barmanmi. Stručne povedané, ide o 2 dni plné inšpirácie, nových produktov a nových známych, ktorých baví to isté, čo vás.

Pozvanie na toto podujatie dostal Tomáš od jedného zo zakladateľov THE PERFECT SERVE BARSHOW Tima Janseho, ktorý je zároveň aj manažérom úžasného Speakeasy baru, Door 74 v Amsterdame. Timo bol taktiež jedným z hostí v rámci nášho projektu Medusa Bartenders Camp 2017. A čo bolo Tomášovou úlohou na THE PERFECT SERVE BARSHOW?

„Timo ma pozval predstaviť barovej komunite Holandska, ale aj zahraničným návštevníkom, čo robíme, aké trendy sú v našich krajinách a čím sa odlišujeme. V podstate predstaviť moju prácu za posledné 3 roky (od doby, kedy som začal pracovať pre Medusa Group).“

Tomáš nešiel na toto podujatie sám, oslovil 3 z našich barmanov z dvoch rôznych konceptov  – RIO a Medusa Restaurant. Spoločnosť mu menovite robili Tomáš Pecháček (šéfbarman RIA), Dominik Valko (barman z RIA) a v zastúpení Medusa Restaurant to bol Martin Lučkanič. Tieto dva koncepty páni na svojom seminári aj prezentovali spolu s produktami, prácou s barmanmi a to, čím sa odlišujú.

„Okrem predstavenia Medusa Group, niektorých našich prevádzok som sa zameral na nové produkty a netradičné suroviny, ktoré v nich využívame. Pripravili sme pre účastníkov semináru 3 koktaily, v ktorých sme kombinovali snehové pusinky s citrónovo-maslovým krémom, petržlenom s agáve infuzovaným citrónovou trávou a Žufánkovou hruškovicou a napríklad aj ražnú whisky spolu so zaúdeným čiernym cesnakom a black walnut bittery na štýl old fashioned. V neposlednej rade sme im predstavili naše projekty Medusa Cocktail Competition a Medusa Bartenders Camp 2017, ktoré sú pre všetky barové divízie Medusa Group neoddeliteľnou súčasťou a veľkým prísľubom do budúcnosti.“

Zaujímalo nás, čo najviac ľudí na seminári zaujalo, či padli nejaké zaujímavé otázky. „Samozrejme, vždy bývajú nejaké otázočky, ale väčšinou hneď po skončení semináru. Inak tomu nebolo ani teraz. Otázky sa zväčša týkali práve surovín, ktoré sme pre naše cocktaily využili, ako sme na to prišli, či vieme poradiť nejakú ďalšiu zaujímavú ingredienciu, ktorú by stálo za to vyskúšať, a čo máme v pláne tvoriť v budúcnosti. Tešili sme sa zo záujmu barmanov a taktiež z niekoľkých pozvaní na ďalšie barové akcie. O tom ale až nabudúce …“

 

Tomáš nebol na podujatí len prednášať ale aj načerpať inšpiráciu, preto nás zaujímalo čo ho najviac prekvapilo či zaujalo. „Prekvapilo ma predovšetkým s koľkými svojimi známymi, kamarátmi ešte z obdobia pôsobenia v Londýne som sa stretol. Z nových trendov to boli predovšetkým giny, ktoré sú v súčasnosti svetovým fenoménom v rámci nápojovej gastronómie. Mal som možnosť ochutnať ťažký smoky and salty gin z oblasti Švajčiarska, ale napríklad aj taliansky gin, ktorého súčasťou je mrkva. Tieto dva produkty boli pre mňa asi najväčším prekvapením v tejto kategórii.“

Pre všetkých účastníkov podujatia bolo pripravených množstvo workshopov a seminárov. Tomáš sa snažil zúčastniť čo najviac z nich, keďže témy boli naozaj zaujímavé.

„Asi najviac som sa tešil na seminár o zrodu Monkey 47 vedený jeho zakladateľom a tvorcom Alexandrom Steinom. Z môjho pohľadu tento seminár, splnil, ba až predčil všetky moje očakávania. Tento pán je pre mňa živou legendou vo svete ručne vyrábaných destilátov, ktoré si získali svet.“

Na podujatí sa nielen vzdelávalo ale aj ochutnávali koktaily, alkoholické aj nealkoholické nápoje, aby barmani spoznali čo najlepšie všetky produkty. Tomáš mal svojho favorita, najviac ho zaujali ruskí kolegovia, ktorí sa „špecializujú sa na doplnenie chutí pomocou najrôznejších vôní a ovocných ale aj iných parfumov. Myslím si osobne, že tento trend má v budúcnosti veľký potenciál a ja s ním chcem určite tiež pracovať.“

Bol by hriech, ak by chalani počas svojho hosťovania, nenavštívili aj vychytené Amsterdamské bary a Door 74 spravil na Toma asi najväčší dojem.

Ako barmana vo mne zanechal najväčší dojem Speakeasy Door 74 , kam sa dostanete iba pokiaľ ste na guest liste a pokiaľ neviete, čo presne hľadáte, neviete ani, že za bielymi dverami sa nachádza bar. Jedinou známkou toho môže byť len dav ľudí fajčiacich vonku, keďže všetky bary v Amsterdame sú nefajčiarske. Po zazvonení sa otvorí malé okienko, kde sa vás veľmi príjemná slečna spýta, čo hľadáte a či ste správne. Pokiaľ vás pustia dnu (približne medzi 8 – 12) nájdete nádherné prostredie, s malým barom a boxové/barové sedenie, kde hrá príjemná hudba a vy si môžete v kľude sadnúť a rozprávať sa s priateľmi. Po 12 hodine sa ale tento bar zmení na divokú jazdu. Z reproduktorov počuť staré hity z celého sveta a barmani rozbiehajú svoju show, ktorú podporia megafónom. Proste show za zatvorenými dverami, ktorú som ešte nikdy nezažil. Zo strojených barmanov sa stanú „šialenci za barom“, ktorí sú za každú srandu.“