Peter Čubík

22. júla 2016

Všetko sa to začalo otvorením Centrálnej Klubovne v marci 2014 a odvtedy sa sieť pivárni Klubovňa rozrástla na už šesť pobočiek. Mať ich všetky pod palcom nie je jednoduchá úloha, vyžaduje si to šikovného človeka. Zoznámte sa s Brand Managerom Peťom Čubíkom.

Peťo, ako si sa dostal k práci Brand Managera?

Teraz, keď sa tak pozriem späť, že kde som bol a kam som sa dostal, tak veľmi zaujímavo. Na strednej som vyštudoval za umeleckého kováča a zreštauroval som napríklad Dóm sv. Martina či vyrobil zvon so zvonicou, ktorý visí na Červenom Kameni. Šiel som na vysokú na manažment a počas nej som 4 roky pracoval ako regionálny manažér pre distribútora alkoholu. Následne som to vymenil za ekonomického riaditeľa daňovo-poradenskej firmy. Potom som sa rozhodol odísť a hľadal som si pozíciu v manažmente, ideálne v oblasti gastronómie. Rozhodoval som sa medzi dvomi, ale zvíťazila Medusa Group, pretože na rozdiel od druhej ponuky (kde bolo všetko už nastavené), tu som mohol byť nápomocný pri vytváraní a zlepšovaní systému. Tešil som sa na kontakt s ľuďmi, pestrosť práce, ľudia majú osobnejší prístup. Zrazu som sa musel zaoberať zákazníkom, zohľadňovať ročné obdobie a iné faktory, ktoré sa normálne v biznise neriešia.

Čo je tvojou úlohou?

Hlavnou úlohou je podpora prevádzkam a riadenie. Pravidelne mávam meetingy s generálnymi manažérmi, prevádzkové meetingy s inými oddeleniami a, samozrejme, vedením. Zbierame body a podnety, ktoré treba riešiť, ako napr. spokojnosť zákazníkov rovnako ako zamestnancov, naceňovanie produktov a produktové zmeny, koordinácia jednotlivých krokov všetkých procesov a všetko jednoducho tak, aby každá implementácia prebehla najľahšie ako sa dá, nech prevádzka danú zmenu ani nepocíti a nebola ňou zaťažená, nakoľko jej hlavná úloha je starostlivosť o našich hostí.

Aké to je mať pod palcom päť reštaurácií v Bratislave a jednu v Banskej Bystrici?

Vôbec nie je ľahké koordinovať prevádzku, ktorá je 200 km ďaleko. Snažím sa tam dostať vždy, keď je to možné, je žiaľ ale odrezaná od okamžitej podpory a pomoci. Ak sa niečo stane tu, dostanem sa na ktorúkoľvek prevádzku do desiatich minút, pomôžem s čím treba. S Bystricou je to komplikovanejšie. Zabezpečili sme ale všetko tak, aby vzdialenosť nepociťovali. Je tam výborný tím ľudí, ktorí si hravo poradí so všetkým.

Prečo by zákazníci mali spomedzi všetkých prevádzok Medusa Group prísť práve do Klubovne? Čím je výnimočná?

Myslím, že sme dokonalo poňali koncept moderného beer pubu, kde dostaneš jedlá, ktoré varili naše mamy. A aj pivo je nám blízke, veď kedysi iný alkohol okrem piva a destilátov veľmi nebol. Používame moderné materiály aj vybavenie, pričom je všetko založené na poctivom základe a tradičnom koncepte. Zákazníkov máme od bežných ľudí až po top manažment či spoločnosti, ktoré si rezervujú celý podnik na večer. Ľudia to tu majú radi, lebo nie sme škrobení. Človek sem príde a oddýchne si, aj psychicky. Každý z nás je deň čo deň zavalený množstvom ťažkých rozhodnutí, ktoré musí vykonať, v Klubovni však nie je nad čím špekulovať, nemáme žiadne farebné drinky ani najvyberanejšie sushi. Výber je zúžený, zákazník si dá pivo a k tomu špikové kosti, šnicel či posúch a je spokojný, lebo je všetko známe, poctivo pripravené, a on sa môže celý večer venovať „pivným rečiam“. Samozrejme máme domáce produkty, nakladanú zeleninu od domácich producentov, takisto aj údeniny, žiadne veľkoobchody. Máme super prílohy, domáce chlebíky a samozrejme vlastný štýl čapovania piva. Ľudia vypijú tisíce litrov mesačne v každej jednej Klubovni. Vieme, že produkt musí byť 100%ný, inak by sme neboli úspešní.

Stále sa bavíme len o Klubovni, ale ty máš pod palcom aj ďalšie dva koncepty, ktorými sú Rio Grande Restaurant, Night Bar & Café a La Pala. Ako to vnímaš?

Veľmi pozitívne, mám rozhodne najlepšie tímy. Každý koncept má však úplne iný systém, či už produktovo, pri spracovaní lístka, rôzne cenové hladiny, iného zákazníka a iný dojem, ktorý v ňom zanecháva. Mám teda tri skupiny zákazníkov, ktoré sú v mnohom rozdielne a treba tomu prispôsobiť mentalitu. Samozrejme je tam nejaký drobný prienik, ale každý koncept si vyžaduje iné uvažovanie a treba to ustrážiť, aby to bolo správne poňaté.  Osobne v tom nemám problém, hlava sa mi do daného konceptu preharmonizuje už úplne automaticky. Práveže som rád, že mám toľko konceptov, lebo mám naozaj rozmanitú prácu. Keby som mal len jeden, určite by bol viac vyšperkovaný, lebo by som riešil len jednu sieť, ale takto musím viac rozmýšľať nad širším rozpätím, pretože daná vec asi nebude platiť pre všetky prevádzky a musím vedieť, či rozhodnutie vhodné pre Klubovne bude aplikovateľné aj v Riu či La Pale. Z jedného konceptu by som sa už asi zbláznil, nestačilo by mi to. 🙂

Aký máš vzťah k svojim zamestnancom?

Zamestnanci sú úplný základ. Ak nebudeme mať dobrých ľudí, na pozíciách ktoré riadia (cez srdce a nie peňaženku), tak sa to prejaví voči zákazníkovi a konkurenčná výhoda padne. Chcel by som, aby všetci zamestnanci podo mnou vedeli, že na mňa majú dosah, nemali neprirodzený rešpekt, aby sa ma nikto nebál a mohol mi povedať čo ho trápi alebo teší. Nie som žiadny vrchol pyramídy, práve naopak, som tu so svojim tímom na podporu základov. Snažím sa, aby všetko bolo v súlade s našimi hodnotami, víziou, aby bol každý u nás rád a naša spoločnosť bola  atraktívny zamestnávateľ, pretože každý jeden človek je podstatný a tvorí niektorú z našich prevádzok.

Ako hodnotíš častú zmenu práce v gastronómii?

Pracovno-právna zodpovednosť, morálka a aj fluktuácia sú v tomto smere úplne inde ako pri iných zamestnaniach. Ľudia sa točia ako chcú oni a vždy dochádza k nejakému komunikačnému šumu. Ja sa však snažím stáť za tým, čo poviem a chcem to splniť. Snažíme sa v každej prevádzke vyjsť v ústrety našim zamestnancom a pomôcť im so začiatkami, čašníci sú napríklad často veľmi mladí, nemajú toľko skúseností. Niektorých musíme učiť veci od základov, aj ako „nosiť tácku“.  Máme však dobrých lídrov na prevádzkach, ktorí sú riadení a aj riadia srdcom, takže sa snažia o to, aby všade panovala dobrá atmosféra. Chcem, aby panoval vzťah srdcom voči firme, aby sa s ľuďmi vytvorili putá, pretože zamestnanci potom toto srdce odovzdajú ďalej zákazníkovi. Mnohí zákazníci chodia ku nám práve preto,  lebo vedia že robí ich obľúbená zmena, poznajú sa vzájomne po mene, rozumejú si čo vytvára lepšie vzťahy, ktoré budujú skvelý dojem.

Čo by si ohľadom práce poradil iným manažérom? 

V prvom rade viac pokory a úcty, veď nikto múdry z neba nespadol. Je potrebné pracovať na prioritách a hlavne ich vedieť rozlíšiť. Môj štýl práce je taký, že vždy robím len jednu aktivitu v danom momente, nie som tak  ničím rušený pri  rozhodnutiach, ktoré ovplyvnia pomaly 300 ľudí. Ak riešim operatívu, som online. Keď však riešim email, meeting alebo personálnu situáciu, som pre väčšinu ľudí offline. Chcem sa maximálne sústrediť na prácu, ktorú aktuálne vykonávam, nedokážem reagovať na neustále pípanie telefónu, ak riešim niečo vážne. Aj druhá strana si zaslúži byť vypočutá, bez môjho pozerania do telefónu. Počúvajme svojich ľudí, dávajme im priestor zlepšovať sa a prejavme im dôveru, že dokážu zmeniť veci k lepšiemu. Nikto nepozná prevádzku lepšie ako jej manažér, je preto potrebné reagovať na všetky podnety, ktoré zdieľa.