Michaela Obadalová

25. augusta 2016

Centrálna Klubovňa je vlajkovou loďou siete pivární Klubovňa. S kapacitou skoro 700 miest na sedenie (vrátane letnej terasy) a svojimi 1400mje aj najväčšou zo všetkých. Riadeniu prevádzky sa okrem Generálneho Managera venujú aj traja Floor Manageri. Miška je jednou z nich.

Miška, povedz nám niečo o sebe. Čo už máš za sebou?

Vyštudovala som Hotelovú akadémiu Mikovíniho v Bratislave externe popri štúdiu na Združenej strednej škole scénického výtvarníctva, obor Zlatníctvo a strieborníctvo. Čomu sa vtedy veľa ľudí čudovalo, pretože študovať dve stredné školy naraz nie je až tak bežné. Ku gastronómii som mala blízko už ako tínedžerka, keďže moji rodičia vlastnili viaceré kaviarne, kde som si prešla od pozície pomocnej sily v bare, cez čašníčku, barmanku aj manažérku. Fungovanie rodinných podnikov je samozrejme dosť iné ako tu v Medusa Group, lebo tam sme si, okrem účtovníctva, robili všetko sami, ale na naučenie základných vedomostí o fungovaní gastro prevádzky to bolo super. Do Medusa Group som nastúpila v marci 2015 priamo na súčasnú pozíciu Floor Manager pre Centrálnu Klubovňu.

Prezraď, čo všetko obnáša práca Floor Managera v Centrálnej Klubovni?

Celkovo dohliadať na perfektný chod prevádzky, tak aby boli v prvom rade zákazníci spokojní a aby boli výsledky čo najlepšie. Okrem samotného dohliadania a pomáhania je to aj o práci v kancelárii za počítačom, zaškoľovaní nového personálu, riešení sťažností pri akýchkoľvek nezrovnalostiach zo strany zákazníkov a mnoho iného. Nemám problém chytiť do ruky znova tácku a pomôcť s vynášaním, keď je veľa roboty. A občas by ste ma našli aj v kuchyni pri leštení príborov. 🙂 Človek sa tam jednoducho nenudí a to mi vyhovuje.

Keďže Klubovne sú z veľkej časti o športe a súťažiach, je nejako cítiť rozdielnu atmosféru počas športových udalostí roku?

To, ako to tam vyzerá, musíte zažiť na vlastnej koži. Keď sa hrá nejaký dôležitý zápas a naši dajú gól, tak všetci skandujú, že aj poháre na bare tancujú. Je tam úžasna atmosféra, odporúčam všetkým športovým fanúšikom si to prísť k nám zažiť.

Na Facebooku máš fotku s Maťom Ďurindom, chodieva k vám viac známych ľudí?

Áno, chodí k nám veľa známych osobností nielen zo Slovenska, ale aj zo sveta. Sú to rôzni športovci, hudobníci, politici či inak známi ľudia. No ja osobne to nevnímam inak, keďže si myslím, že o všetkých zákazníkov sa treba starať čo najlepšie.

Čo najvtipnejšie či najabsurdnejšie si musela počas práce riešiť?

Asi najvtipnejšie bolo, keď si ma nechal zavolať jeden zákazník, že by potreboval pomôcť. Lámanou angličtinou mi vysvetľoval, že má objednaný koberec, ale nevie, či mu ho dovezú domov a podával mi číslo do obchodu s kobercami s číslom objednávky. Bola to veľmi vtipná situácia, ale samozrejme som všetko vyriešila k zákazníkovej spokojnosti.

V rámci Medusa Group sa koná množstvo rôznych školení a máme aj program Talent Management, do ktorého si sa dostala aj ty. Ako sa ti to podarilo?

Do programu sa dalo prihlásiť buď prihláškou alebo tak, že ťa tvoj nadriadený odporučil (ja som sa prihlásila sama a potom som sa dozvedela, že ma aj môj nadriadený odporučil). Neskôr bol online dotazník, pracovná psychodiagnostika a osobný pohovor. Zo všetkých účastníkov potom vybrali 16 finalistov z celej firmy, ktorí majú svojích mentorov, s ktorými majú osobné stretnutia. Keďže som vo firme v podstate nová, bola som veľmi rada, že vybrali aj mňa.

Koľko bude prebiehať tento program a čo je jeho hlavnou myšlienkou?

Trvanie Talent managementu by malo byť rok a nemalo by končiť žiadnou skúškou či certifikátom. Je to hlavne o tom, aby sme si zlepšili svoje manažérske schopnosti a od mentorov sa vieme naučiť toho veľa aj z ekonomickej sféry či iných okruhov z diania vo firme.

V programe ťa učí priamo Michal Riják. Ako to prebieha?  

Keď som sa dozvedela, že môj mentor bude práve on, tak som sa potešila, ale zároveň som sa trochu aj zľakla, predsa len je to COO. Človek, ktorý sa vypracoval v rámci firmy z barbacka až na pozíciu prevádzkového riaditeľa, čo je úžasné a motivujúce. Jeho rady a postrehy si neskutočne cením. Stretnutia máme na kvázi neutrálnej pôde, teda ani nie v Centrálnej Klubovni a ani u Michala v kancelárií, ale vždy v nejakej prevádzke pri káve.

Máš aj nejakú predstavu, kam by si sa chcela po absolvovaní programu posunúť?

Kam inam ako na pozíciu generálneho manažéra? 🙂

Odhliadnuc od Klubovne, v ktorom brande by si chcela pracovať a v ktorom tráviš svoj voľný čas?

Mám rada viacero prevádzok ako napríklad Mercado či Kubu, rada si pochutnám na jedlách vo wagamama, každá prevádzka má niečo do seba. Nemám vyslovene konkrétnu reštauráciu či brand, v ktorej by som chcela pracovať radšej ako v Centrálnej Klubovni. Aj keď je Centrálna naozaj veľká. Denne sa tam nachodím neskutočne veľa kilometrov a stále sa tam niečo deje, čo je super. A podľa mňa to nie je o prevádzke, ale vždy je to hlavne o ľuďoch, s ktorými robíte. A ja mám okolo seba naozaj dobrý tím, aj vďaka čomu tam skutočne rada pracujem.